Kas yra SEO?

Dažnai iš klientų girdime klausimų apie tai kas yra SEO? Ar nusipirkus hostingo planą mano svetainė jau matysis Google? O jeigu susikursiu svetainę su labai geru domenu tai aš jau Google būsiu pirmas?

SEO – tai optimizavimas paieškos sistemoms, angliškai „Search engine optimization“. Tikslesnis apibrėžimas galėtų būti „Interneto svetainės optimizavimas paieškos sistemoms“, bet tada tikriausiai šis terminas būtų vadinimas iSEO ir labiau primintų Apple produktą, o ne tai ką jis iš tiesų reiškia 🙂

Šis terminas išpopuliarėjo tuomet kai atsirado paieškos sistemos, tokios kaip Google, Yahoo, Bing ir kitos. Google tapo pačia populiariausia paieškos sistema, tad normalu, kad išgirdę žodį SEO, turbūt dažnas iš mūsų pagalvojame būtent apie Google. Toliau straipnyje minėsiu tik Google paiešką, ji mums svarbiausia, bet principai galioja ir visoms kitoms paieškos sistemoms.

Koks SEO tikslas?

SEO tikslas – pagerinti Jūsų svetainės rodiklius paieškos sistemoje. Google paieškoje įvedę tam tikrą raktinį žodį, gauname rezultatus, kuriuos Google mums pateikė, kaip geriausiai atitinkančius mūsų paieškos kriterijus. Jei tarp rezultatų nerandate savo svetainės, arba netenkina juose esanti pozicija, tuomet laikas užsiimti SEO darbais, imtis įvairių priemonių, kad Jūsų svetainė būtų pirmose pozicijose.

Kada Jūsų svetainė atsiranda Google rezultatuose?

Google kaip ir žmogus turi sužinoti, kad Jūs esate, gauti rekomendaciją užeiti į Jūsų svetainę. Sužinoti apie Jus jis gali keliais būdais:

  1. Patys pranešite Google apie tai, kad sukūrėte naują svetainę. Plačiau apie tai Google svetainėje.
  2. Kitas interneto puslapis patalpins nuorodą į Jūsų svetainę.
  3. Google pats Jus suras (gali užtrukti ilgiau nei 1 ar 2 būdas).

Ar domeno pavadinimas turi įtakos Google rezultatams?

Taip, turi įtakos, bet tikrai ne lemiamos. Tarkime auginate kalafiorus, tad nusipirkę domeną „kalafiorai’ tikrai būsite lengviau atrandamas pagal raktinį žodį „kalafioras“ ir „kalafiorai“. Tačiau tai nereiškia, kad Jūs visada būsite pirmoje vietoje. Jei konkurentas turės kitą svetainę, su visai nesusijusiu pavadinimu, tačiau turės didesnį autoritetą, geresnius aprašymus jis tikrai turės visas galimybes Jus aplenkti.

Dažnai kyla klausimas dėl domeno galūnės, ką rinktis „.lt“, „.eu“ ar „.com“. Tai turi įtakos, tačiau ne lemiamos. Domenų galūnės reprezentuoja veiklos ar regiono tipą. Kai ieškosite informacijos apie paslaugą iš Lietuvos, Google žinoma kreips dėmesį ir į domeno galūnę, šiuo atveju „.lt“, tačiau daug svarbiau yra kalba, kuria yra pateikiama informacija interneto svetainėje. Googl’as supranta kokia kalba Jūs rašote.

Šiuo atveju, aš visuomet patariu domeno galūnę rinktis pagal veiklos pobūdį, jei planuojate dirbti tik Lietuvos rinkoje, rinkitės „.lt“, reprezentuokite Lietuvą, tačiau jei dirbsite tarpautinėse rinkose, rinkitės „.com“.

Nusipirkau domeną ir hostingą, sukūriau svetainę, tačiau mano svetainės pagal raktinius žodžius niekur nerodo!

Priklausomai nuo šalies, raktinio žodžio, konkurencijos dėl raktinio žodžio, paieškos rezultatai atsinaujina skirtingu laiku. Kartais gali pasisekti ir rezultatai pasikeis po kelių dienų, tačiau kartais reikia palaukti ir keletą savaičių. Turėkite kantrybės.

Įsitikinkite, kad Jūsų svetainėje yra informacijos apie tai ko ieškote su raktiniu žodžiu. Pavyzdžiui, esate baldų gamintojas, Google ieškote „virtuvės baldai“ ir nerandate savo svetainės. Pirmas dalykas ką turėtumėte patikrinti ar yra pakankamai informacijos Jūsų svetainėje? Galbūt parašėte jog gaminate baldus pagal užsakymus ir patapinote kelias nuotraukas, tarp jų ir virtuvės baldų. Tokios informacijos vargu ar užteks, nebent Jūsų domenas bus „virtuves-baldai“. Sukurkite papildomą puslapį savo interneto svetainėje, pavadinkite jį „Virtuvės baldai“, papasakokite kaip gaminate, kiek metų, kokius baldus ir panašią informaciją, duokite patarimų, aprašykite viską ką sakote savo klientams kai su jais susitinkate gyvai. Nepamirškite tekste pavartoti raktinio žodžio, bet nepersistenkite, nereikia, kad kiekviename sakinyje būtų po raktinį žodį, nes jei persistengsite, Google tokio turinio nelaikys autoritentingu.

Kaip pagerinti mano svetainės reitingus?

Jeigu savo svetainę jau matote paieškos rezultatuose, tačiau netenkina esama pozicija, galima kreiptis į SEO specialistą ar kompaniją. Tačiau dalį labai svarbių darbų galima atlikti pačiam ir tam nereikės jokių techninių žinių. Pateiksiu rekomendacijas iš savo patirties kurias taikau ir rekomenduoju visiems klientams, kai juos konsultuoju interneto svetainių klausimais.

1. Interneto svetainė skirta žmonėms, ne Google robotams.

Google paieška yra labai protinga, ją kūrė žmonės – žmonėms. Tad ir Jūsų svetainė turi būti skirta žmonėms, o ne robotui, kuris analizuoja Jūsų svetainę. Išdėstykite visą informaciją aiškiai, patogiai, taip, kad ji būtų suprantama Jūsų svetainės lankytojui, jam būtų aišku kur ką spausti, ir kur jis gali rasti reikiamos informacijos.

Google žino kiek laiko Jūsų svetainėje užtrunka lankytojas, jei pagal tam tikrą raktinį žodį į Jūsų svetainę atėję lankytojai iš karto išeina, nepraleidžia joje bent jau keliolikos sekundžių, galite būti tikras, su laiku Jūsų svetainės reitingas tam raktiniui žodžiui pradės kristi. Priežastis paprasta, svetainės lankytojas atėjęs į Jūsų svetainę neranda jam reikalingos informacijos.

2. Aiški ir vertinga informacija.

Aprašykite parduodamų prekių ar paslaugų informaciją savo interneto svetainėje kuo detaliau. Nepamirškite ir paveiksliukų, tai irgi naudinga informacija Google. Vartokite aiškius ir teisingus terminus, nepamirškite, svetainę kuriate žmogui. Jeigu Jūsų svetainės turinys bus naudingas, tikėtina, kad lankytojas ilgiau bus Jūsų svetainėje, joje dažniau apsilankys, gal netgi rekomenduos joje apsilankyti savo draugui, pasidalins apie ją socialiniuose tinkluose.

3. Nuorodos į kitus puslapius.

Galbūt Jūsų aprašymas remiasi kitos svetainės informacija? Nurodykite šalintį, pateikite nuorodą į kitą puslapį, tai gali būti gamintojo puslapis, Wikipedija ar bet koks kitas autoritentingas informacijos šaltinis. Tačiau nuorodos turi būti susijusios, turėti vertę, jei patalpinsite nuorodą į puslapį, kuris visai nesusijęs su Jūsų tema tai nepadės, netgi pakenks.

4. Kurkite tokius puslapius kuriais ir pats norėtumėte pasidalinti su kitais.

Jei kas nors kitas, natūraliais būdais, t.y. neužsakant reklamos, pasidalins nuoroda į Jūsų puslapį, Google tikrai tai įvertins. Tai nėra lengva, bet jei Jūsų interneto svetainės turinys bus įdomus, naudingas, atskiras žmonių kurie juo pasidalins savo svetainėje, bloge. Kuo daugiau juo dalinsis, tuo labiau Google laikys Jus šios srities ekspertu, o kai turėsite didesnį autoritetą būsite geriau pozicionuojamas Google rezultatuose.

 

Šiame straipsnyje tyčia neminėjau techninių darbų. Tai atskira, ilga, sudėtinga tema, jeigu pats neturite noro domėtis techniniais dalykais, geriau patikėkite tai profesionalams 😉

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *